等待中的pea

混乱邪恶党,只要角色喜欢基本啥cp都吃╰(*´︶`*)╯

Orlando Bloom in Google Hangtou

IShallPass:

2013.10.10 Orlando in Google Hangout


这个其实微博上有一些翻译 但是我觉得没有很准确 就自己重新做了一次听译 只有和viggo相关的部分 多大的崇拜 才能让orli十几年念念不忘 有人说orli这个视频里都是愧疚与痛苦 我不会想那么多 于我 若有一个像viggo那样亦师亦友的存在 已是极致幸运 我相信身处其中的orli和viggo也一定了解这份运气 我亦相信今日的他们都很快乐


转载毋需授权 请标明译者是我/或者微博@最近很想成为viggo那样的人


视频来自微博@OrlandoBloom中文站


The part related to Viggo Mortensen


English Version:


Host: Who is the person that influenced you mostand who would you want to have a reunion again in the same movie?


Orlando: Umm… That’s a very easy question for me toanswer. Viggo Mortensen. I sat next to Viggo Mortensen who has played Aragornin Lord of the Rings every day for 2 years nearly. And I did more work with himthan anyone else because we are at the same height, scale height. You know, thehobbit is smaller so (sorry I can’t really hear it, it basically means thatthey have to take different shots with the Hobbits did). Viggo Mortensen hasthe biggest impact on me, I would say, in terms of approach, dedication,intention and artistic outlook. And I am nowhere close to how good he is as anartist. And I wouldn’t even put myself in the same category as an actor just interms of influence. And as a human being, he had a very big influence on me. Hewas a very generous soul. He was a very dedicated soul. And he really shared…umm…He was like a mentor when I umm...without me even knowing what he was doingcause I was too young to really understand and appreciate it at the time. Butas I was older know, I look back and I always think, wow, just the person hewas, an actor, and the way he was with me, was so wonderful. 


Host: Do you keep in touch with him at all.


Orlando: Yes, we trade emails. We were out of touchfor quite a while but recently we trade emails. But you know, Viggo is anartist. He is not just an actor. He is actually an artist. So he can paint, hecan write, he can sing, he can dance, he can play music, he can do it all. Imean he is like.. he can take you fishing, he can take you into the wild. Imean he is the guy who does it all. You know what I mean.. It’s like.. I tellyou, most man wish they would be Viggo.


Host: And he is also very handsome.


Orlando: He is definitely handsome. And he wouldhate me. Viggo, I apologize. Please don’t hate me. It’s all love. 


Chinese version:


主持人:谁对你有最大的影响? 你想和谁在同一部电影中再次合作?


奥兰多:这对我来说很容易回答… Viggo Mortensen. 我每天坐在viggo旁边快两年,他当时在魔戒里演阿拉贡。因为我们是一个高度的,所以我和他合作的时间比任何人都长。(霍比特人比较矮小,和我们不在一个镜头里所以会分开拍摄。)viggo对我的影响很大,应该说是从为人处事,对工作的认真,对这个世界的看法还有艺术眼光都有。作为一个艺术家,我根本没办法和他相比较。作为演员的话,论影响力,我也不会把自己和他归为一个等级的。为人上他也对我的影响很大。他的灵魂很慷慨也很专注。而且他真的…对我来说像一个导师,即使当时我因为太年轻没办法真正去理解和感激他为我所做的,也根本没有意识到他正在这么做。但当我年级渐长,回过头去看,我经常想,wow,他真的是,为人,为演员,还有与我相处的态度,都是那么完美。


主持人:那你们现在还有联系吗?


奥兰多:有啊,我们会互相发邮件。有一段时间我们断了联系,但最近又开始互发邮件了。话说回来,viggo真的是一个艺术家。他不止是一个演员,他真真正正是艺术家。他会画画,他会写诗,他会唱歌跳舞玩音乐。他什么都会。他就是那种啊…可以带你去钓鱼,可以带你走近野外。我想他真的是一个十全十美的人。怎么说呢。我觉得每个人都希望他们能是viggo。


主持人:(插话)而且他还很帅。


奥兰多:他当然很帅。(我一直这么表扬他)他一定会生气的啊。我在这先跟你道歉啊viggo,不要生我气。这么说全都是出自爱。



评论

热度(33)